Przejdź do menu Przejdź do treści

Spotkanie-projektowanie: Wrażliwcy. O projektowaniu, które łączy

Dnia 23 października 2025 roku w Galerii Podbrzezie Instytutu Sztuki i Designu Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie odbyła się konferencja zatytułowana „Wrażliwcy. O projektowaniu, które łączy”. Wydarzenie poświęcone było refleksji nad projektowaniem wrażliwym społecznie – takim, które łączy empatię, funkcjonalność i estetykę.

Podczas konferencji członkini Koła Naukowego Pedagogiki Specjalnej – Paulina Bator – wzięła czynny udział ze swoim wystąpieniem pt. „Wrażliwa przestrzeń, skuteczna pomoc – wspieranie uczniów z ASD w codziennej praktyce”. Zaprezentowała różnorodne pomoce edukacyjne wspierające dzieci i młodzież ze spektrum autyzmu, a także uczniów z innymi niepełnosprawnościami. W swoim wystąpieniu podkreśliła, jak duże znaczenie ma odpowiednio zaprojektowana przestrzeń szkolna, która sprzyja koncentracji i poczuciu bezpieczeństwa uczniów ze spektrum autyzmu. Zwróciła również uwagę na estetykę i funkcjonalność pomocy dydaktycznych, które mogą stać się elementem wspierającym proces edukacji i integracji.

Konferencja „Wrażliwcy. O projektowaniu, które łączy” była spotkaniem, podczas którego sztuka i pedagogika przenikały się, tworząc przestrzeń dialogu, empatii i wspólnego poszukiwania twórczych rozwiązań.

Fotorelacja: